You are using an outdated browser. For a faster, safer browsing experience, upgrade for free today.
Fapte
Insteresant

Movember – mustața care schimbă lumea

Foarte probabil, ai auzit deja de Movember, proiectul non-profit al cărui scop este strângerea de bani pentru lupta împotriva cancerului. Proiectul face apel la implicarea bărbaților, care sunt provocați să își lase să crească părul facial timp de 30 de zile, pentru ca mai apoi să îl bărbierească, în cadrul unei Petreceri a mustăcioșilor. Dată fiind istoria acestui eveniment, nu este deloc surprinzător faptul că Movember a devenit un fenomen internațional.

În cadrul unei ediții Ted Talk din 2011, Adam Garone (CEO Movember) povestea despre originea proiectului: Movember a început prin 2003 când “din vorbă în vorbă, am ajuns să discutăm despre moda anilor 70 și despre cum toate lucrurile acestei perioade par să revină în vogă. După alte câteva beri, am zis: Dar mustața? De ce nu a revenit la modă? Ce s-a întâmplat cu mustața?… Ziua s-a încheiat cu o provocare – să readucem mustața în tendințe.”

Regulile lui Movember:

  1. Ziua de 1 noiembrie trebuie începută cu o față proaspăt bărbierită.
  2. Pe întreg parcursul lunii noiembrie trebuie să îți crești și să îți îngrijești mustața.
  3. Fără bărbi. Fără barbișoane. Doar mustăți!
  4. Trebuie să adopți un comportament de domn pe întreg parcursul lunii.

În primul an, proiectul a întâmpinat diverse obstacole, iar succesul mișcării a fost unul modest. În încercarea de a-l pune pe picioare, inițiatorii proiectului s-au gândit să îi atribuie o semnificație și și-au găsit inspirația în femeile din jurul lor, mai exact în acțiunile acestora cu privire la cancerul la sân. Astfel, și-au dat seama că nu există nicio mișcare care să promoveze sănătatea masculină.

Ideile principale ale proiectului sunt conștientizarea, educarea și oferirea unei oportunități de a încerca ceva nou și amuzant cu părul facial, luptând, în același timp, pentru o cauză nobilă. Odată extins la nivel mondial, proiectul a fost întâmpinat cu scepticism. Când a ajuns pentru prima dată în SUA (2007), Movember era cunoscut și promovat pe foarte puține piețe. Nu mulți erau cei care știau că este unul dintre cele mai mari și de succes proiecte caritabile pentru sănătatea masculină din Australia.

În final, proiectul Movember este una dintre cele mai de succes campanii împotriva prostatei și a cancerului testicular, dar și în strângerea de fonduri pentru inițiative ce vizează sănătatea psihică a bărbaților. Până în acest moment, campania a strâns donații de peste 550 de milioane de dolari, provenite din 21 de țări. De asemenea, Movember este motor inovativ în proiecte de cercetare și în crearea de programe centrate pe pacient. Toate acestea pornind de la o discuție despre mustăți, purtată în Australia.

Deci, cum puteți tu și puiul tău să vă implicați? Păi, cum creșterea unei mustăți iese din discuție, îl puteți încuraja pe bărbatul vostru iubit să își facă luna aceasta controlul anual.